Goblin Valley & Capitol Reef

Vandaag weer een reisdag. Om 8 uur in de bus en weer op pad. Onderweg nog even een broodje bij de Subway gehaald voor de lunch later die dag. De eerste stop daarna was bij Goblin Valley State Park. Hier staan stapels stenen die lijken op kabouters, vandaar de naam Goblin. Qua grootte komen ze niet overeen. Sommige zijn een kop groter dan ik. Wel grappig om te zien en bij toeval ontdekt door een boer.

_DSC2516

_DSC2517

_DSC2538

Vervolgens zijn we door gereden en op een gegeven moment Capitol Reef National Park ingereden. De eerste stop in dit park was de Hickman Bridge. Een Arch net zoals die van gisteren alleen deze zit wat verborgen en is van een ander soort gesteente. Volgens de gids was het een hike van een kleine 15 minuten. Mja, dat viel wat tegen. Het was inmiddels ook al vrij warm, dus de hike naar de boog was afzien. Vooral het eerste stuk wat erg omhoog ging. Daarna loop je in een rivierbedding naar de boog toe. Het was zeker de moeite waard! Je kan onder de boog door met een loopje weer terug naar het beginpunt.

_DSC2545

_DSC2550

_DSC2558

_DSC2565

_DSC2572

_DSC2577

_DSC2580

_DSC2583

Ietsje verder op dezelfde weg hebben we een fotostop gemaakt voor een paar Petroglyphs (rotstekeningen).

_DSC2616

_DSC2618

Daarna vlug weer door naar onze pitstop plaats. Inmiddels was het al ver voorbij lunchtijd. We hebben geluncht in Fruita. Een kleine vallei in het park waar Mormonen wonen die in de vallei fruitbomen geplant hebben. Ze maken taartjes en ijs van het fruit. Dat ijs was heeerlijk. Vooral de aarbei. En maar $1.

Na het maken van nog twee kleine pitstops voor een paar foto momentjes kwamen we aan in Bryce Canyon. Morgen gaan we het park in. Ietsje later dan normaal, dus ik kan enigszins uitslapen. 😉